Vaša se stranica mora učitavati brzo. Ako posjetitelj mora dugo čekati da mu se opće prikaže sadržaj izgubili ste ga prije nego li je uopće pogledao Vašu stranicu. Brzi internet na svakom koraku omogućava velike brzine pristupa, no ako na stranici imate fotografije velike razlučivosti ili drugi "teški" sadržaj korisnik će radije otvoriti sljedeći rezultat na rezultatima pretraživanja nego čekati da se Vaš učita.
Ako u prvih 5 sekundi niste zadobili pozornost korisnika vjerojatno ni nećete. Većina korisnika je izuzetno selektivna i ako u kratkom roku ne mogu naći ono što ih zanima neće se zadržavati na Vašoj stranici. Sadržaj koncipirajte tako da u prve dvije rečenice zadobijete pozornost i potaknete korisnika da nastavi čitati dalje.
Postoji nepisani standard rasporeda elemenata na stranici. Vi možete stranicu napraviti kako god Vi želite, no korisnicima je bitno da ju oni shvate odmah. Navigacija je u većini slučajeva na vrhu i/ili sa lijeve ili desne bočne strane. Jasna i vidljiva navigacija mora omogućiti korisniku da u dva klika dođe do bilo kojeg sadržaja na Vašoj stranici. Uključivanje polja za pretragu dobar je način da olakšate i ubrzate dohvaćanje željenog sadržaja.
Dizajn mora biti oku ugodan, ali pregledan. Funkcionalnost je vrlo važna karakteristika u današnje vrijeme, pogotovo kod prikaza stranica na mobilnim uređajima. Odabir boja nekad može biti presudan. Ovo može predstavljati problem za stranice koje ciljaju međunarodne kupce - prije korištenja određene boje informirajte se kakvu simboliku ona predstavlja Vašoj ciljanoj populaciji.
Responzivan dizajn znači da se prikaz sadržaja Vaše stranice prilagođava uređaju na kojem se ona otvara. Na računalu sadržaj može biti prikazan u stupcima i bit će pregledan, dok na mobitelima čiji su displayi 5 i više puta manji od monitora bit će sitan i nečitljiv. Na manjim uređajima sadržaj je obično veći i prikazan u jednom stupcu. Vodite računa o responzivnosti stranice - broj korisnika koji Vašu stranicu otvaraju preko pametnog telefona ili tableta raste iz dana u dan. Ovo su prepoznale i tražilice tako da će Google na rezultatima pretraživanja prije pokazati stranicu koja ima i responzivnu verziju od one koja ju nema.
Prije objave Vaše stranice provjerite jesu li sve poveznice ispravne i vode li tamo gdje trebaju. Poveznica može s vremenom prestati voditi na zamišljeno odredište, na primjer ako ste ponudili vezu na sadržaj na nekoj drugoj stranici koji je u međuvremenu uklonjen. Neispravne poveznice mogu biti neugodno iskustvo korisniku. Zamislite da dijelite vezu na neki važan dokument do kojeg korisnik više ne može doći? Neispravne poveznice su prvi znak da se stranica ne održava. A ovo će, osim korisnika, uočiti i tražilice i korigirati (sniziti) Vaš rang u rezultatima pretraživanja.
Kvalitetan sadržaj je važan, a jedna od presudnih stavki je i njegova točnost i gramatička ispravnost. Neka Vaš sadržaj bude točan i baziran na činjenicama. Također, prije objave provjerite je li i gramatički ispravan. Postoje alati koji Vam mogu pomoći s gramatikom poput HasChecka (https://hacheck.tel.fer.hr).
Olakšajte korisnicima da Vas kontaktiraju i na svakoj stranici imajte navedene kontakt informacije. Neka popunjavanje kontakt obrasca bude najviše jedan klik udaljeno od svake stranice na kojoj se korisnici trenutno nalaze. Vaša stranica predstavlja Vašu tvrtku stoga olakšajte posjetiteljima slanje upita - to je prvi korak prema dogovaranju i realizaciji novog posla.
Okruženi smo društvenim mrežama. U Hrvatskoj od društvenih mreža dominira Facebook, no tu su i Twitter, LinkedIn, Instagram i druge. Napravite stranicu ili profil na njima (ili barem Facebooku) i redovito objavljujte nove i korisne sadržaje. Na taj način povećat ćete svoju prisutnost - zašto do Vas korisnici ne bi dolazili i preko Facebooka i ostalih društvenih mreža, a ne samo preko tražilica?
Sadržaj je temelj modernog SEO-a, odnosno optimizacije za tražilice. Naglasak je na korisnom i kvalitetnom sadržaju. Stranice koje redovito ažuriraju svoj sadržaj te objavljuju važne i relevantne novosti lakše će se probiti do vrha rezultata pretraživanja u tražilicama. Uz osnovnu optimizaciju za tražilice o kojoj treba voditi računa prilikom izrade web stranice, redovito objavljivanje novog sadržaja rezultirat će time da će Vaša stranica biti prepoznata kao važan i koristan izvor informacija.
Nekoć su se stranice radile tako da su se na njima prezentirale tvrtke i njihovi poslovni rezultati i uspjesi. Današnji korisnici su nestrpljivi - povijest poslovanja Vaše tvrtke nije toliko bitna koliko su bitne osnovne informacije o proizvodima/uslugama te komentari i iskustva korisnika. Naravno, možete uključiti sve informacije o Vašim poslovnim uspjesima i razvoju tvrtke, no naglasak je na prezentaciji proizvoda i usluga te benefita koje oni pružaju.
Slika govori tisuću riječi. Video i više. Razmislite želite li Vaš proizvod/uslugu prezentirati kroz tekst od nekoliko tisuća znakova ili jednostavnim videom od dvije-tri minute? Video će prije zarobiti pozornost posjetitelja, a vizualno je neusporedivo stimulativniji od čitanja dugačkog teksta. Kratki video je bolji prezentacijski alat, a ako ga osim na Vašoj stranici objavite i na Youtubeu dobit ćete novi kanal preko kojeg ljudi mogu čuti za Vas.
Sigurnost stranice se podrazumijeva, no što znači imati sigurnu web stranicu? Nemojte na nju i na server pohranjivati povjerljive i važne poslovne informacije koje mogu ugroziti Vaše poslovanje. Obratite posebnu pozornost na osobne informacije Vaših korisnika - imena, adrese, e-mailovi i ostale informacije.
U ovom članku već smo nekoliko puta spomenuli SEO. SEO dolazi od engleski Search Engine Optimization, odnosno optimizacija za tražilice. Iskustvo web dizajnera je pokazalo da tražilice vole određenu strukturu stranica koja im olakšava indeksiranje i prepoznavanje sadržaja. Stranica koja je od samog početka rađena u skladu s pravilima optimizacije za tražilice prije će biti indeksirana i imat će bolji rang od onih kod kojih o tome nije vođeno računa.
Korisnici ne vole ispunjavati duge forme. Vodite računa da svaka forma koju imate na stranici bude kratka - tražite samo onaj minimum podataka koji Vam je potreban. Ispunjavanje predugačkih formi negativno će utjecati na korisnike te ih potencijalno odvratiti od slanja upita ili narudžbe, pogotovo ako moraju unositi puno nepotrebnih podataka.
Već s pojavom prvih Appleovih pametnih telefona i tableta Flash je otišao u povijest. Broj korisnika koji koriste Appleove uređaje - pametne telefone i tablete postao je prevelik da bi im priuštili stranice i sadržaje koje oni ne mogu otvoriti. Osim toga, sadržaj u Flashu tražilice ne mogu indeksirati zbog čega će Vaša stranica imati lošiji rang u rezultatima pretraživanja. Sve efekte koje želite prikazati Flashom danas je moguće realizirati drugim tehnologijama.
Vaša web stranica je primarna destinacija svih Vaših digitalnih marketinških aktivnosti. Sav Vaš trud i internetsko oglašavanje imaju jednu svrhu - dovođenje korisnika na Vašu web stranicu kako bi oni ispunili očekivani zadatak: poslali upit, registrirali se, napravili kupnju i slično. Uložite truda i vremena kako bi stranica bila vizualno atraktivna, ali i intuitivna te logična. Imajte na umu da najbolje stranice nisu one s najboljim dizajnom, već one koje su najučinkovitije u pridobivanju novih upita i narudžbi.
Novi uređaji poput Google Glasses pokazuju smjer u kojem će se razvijati tehnologija. Internet će se koristiti na prijenosim, osobnim uređajima - naočalama, satovima i slično. Razmislite prije izrade web stranice - omogućite lakše buduće nadogradnje kako bi se Vaša stranica mogla normalno, brzo i pregledno učitavati na svim uređajima čije vrijeme tek dolazi.
Koliko od ovih točaka ispunjava Vaša web stranica? Javite nam se na info(a)estart.com.hr i provjerite što možemo učiniti za Vas da bi Vaša stranica bila bolja i učinkovitija.
Kategorije: izrada web stranica, web dizajn
Ključne riječi: web stranica, izrada web stranica, značajke web stranice, smjernice