Š to je SEO i zašto je važan?

Optimizacija stranica za tražilice relativno je nepoznat pojam većini hrvatskih tvrtki, dok se u inozemstvu sve više ulaže u njega. Š to je zapravo SEO?

SEO je skraćenica od engl. Search Engine Optimization, odnosno optimizacije za tražilice. Tvrtke koje su prepoznale važnost interneta u prodaji i komunikaciji s postojećim kupcima, ali i ostvarenju novih kontakata i širenju prodaje vjerojatno su se susrele i s ovim pojmom.

Optimizacija za tražilice za cilj ima prilagodbu svih segmenata Vaše web stranice tražilicama kako bi ih tražilice lakše indeksirale, prepoznale njihov sadržaj i rangirale ih među najbolje pozicionirane i najrelevantnije stranice za traženi pojam.

Najbolje je popratiti ovo objašnjenje primjerom.

Recimo da se bavite proizvodnjom i prodajom kuhinja po mjeri. Naravno, nećete biti nigdje vidljivi za pojmove koji s tim nemaju veze, ali pojmovi poput kuhinja po mjeri izrada kuhinja po mjeri mogli bi Vam biti zanimljivi.

Što bi rekli da Vam kažem da se navedena dva pojma u Hrvatskoj, na tražilici Google, traže oko 3200 puta u prosjeku, svakih mjesec dana? Ako nemate web stranicu ili imate, ali je pozicionirana tek na trećoj, četvrtoj, petoj ili kasnijoj stranici, to je 3200 upita koji svaki mjesec odlaze drugima.

Kad bi imali web stranicu koja bi za navedena dva pojma bila broj 1 rezultat na tražilici Google mogli bi mjesečno očekivati oko 1000 do 1100 posjetitelja koji žele kuhinju po mjeri.

Dakle, poanta je biti najbolji i najrelevantniji za određeni traženi pojam. Cilj SEO optimizacije je dovesti web stranice klijenta u top rezultate pretraživanja za relevantne pojmove, nakon čega Vam ostaje da se opustite i uživate u povećanom prometu Vaših stranica.

 

SEO optimizacija VS Google AdWords

Možda se pitate koja je razlika između SEO optimizacije Vaših web stranica i Google AdWords servisa. Vrlo jednostavno, u dugoročnoj isplativosti. SEO optimizacija se treba raditi kontinuirano i ponekad može proći između 6 i 9 mjeseci prije nego li prvi rezultati budu vidljivi. Konkretni rezultati vide se između 9 i 12 mjeseci. Nakon toga ste u vrhu, ali za to ne plaćate ništa.

S druge strane, kod Google AdWordsa limitirani ste budžetom. Jednom kad potrošite Vaš budžet niste više nigdje vidljivi i ostali posjetitelji odlaze konkurenciji, dok dobro optimizirana stranica uvijek ostaje na vrhu. I jednom kad je SEO završen Vaša stranica na vrhu ostaje besplatno, dok za AdWords morate i dalje plaćati kako bi zadržali tu poziciju.

Autor: Administrator, 31. 03. 2016